string(1) "0"

AIW Unternehmensverband

‘Smart City Tour’ & bezoek aan de Tobit.Campus
10 november, 14.00 uur is MKB Twente te gast in de digitale stad Ahaus
Een event in samenwerking met AIW Unternehmensverband!

De afgelopen jaren heeft de stad Ahaus zich ontwikkeld tot een digitale modelstad. Net als in een groot ‘real-world lab’ worden hier voortdurend nieuwe ontwikkelingen uitgeprobeerd die helpen om de stad aantrekkelijker te maken voor burgers en bezoekers. De Tobit.Campus vervult daarin een belangrijke rol. Tijdens de Smart City Tour door Ahaus bezoeken we diverse digitale showcases. Waaronder een digitaal hotel, digitale gastronomie, 24/7 supermarkt, walk-in online winkel en het delen van aanbiedingen voor vrije tijd en toerisme. Verheug je op een spannende tour!

Programma donderdag 10 november om 14.00 uur
14:00     Ontvangst bij Tobit.Campus

• Welkom door MKB Twente en AIW Unternehmensverband
  • Inleiding tot het onderwerp digitale stad door Tobit

14:30     Rondleiding Tobit.Campus
15:00     Start van de stadstour
17:15     Einde van de tour – terug naar de campus
17:30     Afsluitende borrel in de Tobit (Lounge)

Praktische informatie
MKB Twente leden zijn van harte welkom bij de Smart City Tour. Het aanmeldingsformulier vind je op de website van AIW Unternehmensverband. Deelname is kosteloos, maar er is een beperkt aantal plaatsen, VOL =VOL. Er is parkeergelegenheid direct bij Tobit. De beste manier om te navigeren is via google maps: Tobit. Campus, Parallelstraße 41, 48683 Ahaus, Duitsland

Over dit event
Door gezamenlijke activiteiten aan beide zijden van de grens te organiseren willen we grensoverschrijdende samenwerking tussen ondernemers bevorderen en hen aan elkaar verbinden. Het doel is om een intensieve uitwisseling van Nederlandse en Duitse bedrijven te bevorderen, om kennis te delen en van elkaar te leren!

AIW Unternehmensverband is de Duitse tegenhanger van MKB Twente in de regio Westmünsterland. In het voorjaar hebben zo’n 80 Duitse en Nederlandse MKB-ondernemers het Saxion Centrum voor Ondernemerschap en Stadscampus Connect-U bezocht op uitnodiging van MKB Twente. Voor dit event valt de beurt toe aan AIW Unternehmensverband.

Wij gaan bewust om met de inkoop van middelen en catering en willen verspilling voorkomen. Mocht je onverhoopt toch niet aanwezig kunnen zijn, wil je ons dit dan tijdig laten weten?