string(1) "0"

vr, 17 november 2023
Zie programma

Het is weer bijna zover…. noteer 17 november vast in jouw agenda; De Dag van de Ondenemer 2023. En dit jaar staat in het teken van Digitale Veiligheid.
Dus.. wil jij, naast kennismaken en borrelen met ondernemend Twente, ook nog met praktische kennis en tips naar huis over hoe om te gaan met cybercrime? Houd onze socials in de gaten!

Klik hier om je aan te melden!

MKB-Nederland vindt dat ondernemers respect verdienen voor hun inzet en dat er een moment moet zijn waarop aandacht wordt gegeven aan het belang van ondernemers voor Nederland.

Daarom willen Hogeschool Saxion, Gemeente Enschede, MKB Twente, Rabobank, Centrum voor Veiligheid en Digitalisering en Novel-T waardering tonen voor de maatschappelijke en economische bijdrage van ondernemers in Enschede.

Met een mooi programma waar ruimte is voor het delen van kennis en kunde, waar we elkaar gaan ontmoeten én dat met een thema waar jij als ondernemer écht iets aan hebt; Digitale Veiligheid.

Want, hoe cyberveilig is jouw onderneming? Tijdens dit event horen we ervaringen, tips en tricks en kom je erachter welke stappen jij als (startende) ondernemer kunt zetten om zo cyber crime voor te zijn.

Het programma ziet er als volgt uit:

• 15.00 uur: Ontvangst bij Connect-U
  • 15.30 uur: Opening programma door Liesbeth Holterman en Jeroen Diepemaat
  • 16.00 uur: Aanvang workshops
  • 16.40 uur: Wrap up
  • 17.00 uur: Drinks & Bites

Er zullen tijdens het programma diverse workshops te volgen zijn, waar je je vooraf voor kunt aanmelden. Deze workshops zijn:

* NIS2: Waarschijnlijk heb je er nog nooit van gehoord: de NIS2, terwijl eind 2024 deze Europese cybersecurity wet in Nederland verplicht wordt. Ben je een middelgroot bedrijf in de logistiek, energie, zorg of maakindustrie? Grote kans dat je eind 2024 moet voldoen aan de NIS2 regeling. Aan het einde van deze sessie weet je of je er onder gaat vallen en hoe je je alvast kunt voorbereiden. Onder leiding van Liesbeth Holterman.

* Cyberscan: Aan de hand van een vragenlijst ga je direct 1 op 1 aan de slag om jouw cyberveiligheid in kaart te brengen. Naast inzicht, krijg je concrete handvaten om hiermee aan de slag te gaan. Deze check wordt uitgevoerd door Saxion studenten.

* Hoe vergroot jij jouw zakelijke cyberweerbaarheid?: Onder leiding van het lectoraat Maatschappelijke Veiligheid van Saxion, gaan we het hebben over de barrières , kansen en mogelijkheden van cybersecurity binnen het MKB.

* Mag ik weten waar je kluis staat?: Student ondernemers Lucas en Mark van hun eigen bedrijf Spiuss maken je bewust van je aanwezigheid op het internet. Je krijgt inzicht in wat het betekent om je digitale footprint achter te laten, want weet jij hoeveel sporen je achterlaat bij bijvoorbeeld het gebruik van social media? Na deze sessie weet je hoe je kunt omgaan met persoonlijke risico’s.

Geef jouw keuze vooraf door via de aanmeldlink en meld je aan voor deze middag.

Graag tot 17 november om 15.00 uur bij Connect-U in Enschede!

#tag Ondernemersloket Enschede, #SCvO #Novel-T, #Cybercrime #RabobankEnschede #Connect-U #MKBTwente #CvD  #Weetjijwelwattedoen?