Anne te Koppele|vr, 18 februari 2022|Algemeen

Werkplein Twente verbindt zich als strategisch partner aan MKB Twente

Even voorstellen: Werkplein Twente

Werkplein Twente is een samenwerkingsverband tussen UWV en alle Twentse gemeenten. De belangrijkste doelstelling is iedereen aan het werk helpen. Werkplein Twente begeeft zich daarvoor, samen met de gemeenten, op het terrein van werkzoekenden-  en werkgeversdienstverlening.

Waarom MKB Twente? Werkplein Twente wil graag een strategisch gesprekspartner zijn voor MKB-ondernemers. Over actuele personele vraagstukken, maar ook inzake arbeidsmarktontwikkelingen op de (middel)lange termijn. Werkplein Twente beschikt over het grootste kandidatenbestand van Twente, ‘het talentenmagazijn’.

Werkplein Twente kan jouw toekomstige personele vraag waar mogelijk verbinden aan werkzoekenden potentieel in de regio. De inzet van noodzakelijke opleiding, training of aanvullende instrumenten kan daarbij worden meegenomen. Ook wanneer je als werkgever aan de slag wilt met kandidaten uit de Banenafspraak of met SROI, dan ben je bij de adviseurs van Werkplein Twente aan het juiste adres. Ondernemers verbonden aan Werkplein Twente hebben daar een vaste contactpersoon. Deze informeert je over actuele ontwikkelingen en wetgeving op de arbeidsmarkt, denk bijvoorbeeld aan subsidies, sectorgelden en andere regelingen.

Arnoud Berghuis en Herbert Katgert zijn de vaste gezichten voor MKB Twente. Je gaat hen ongetwijfeld tegenkomen bij kennissessies, starterslunches en andere evenementen. Wil je nu al met hen in contact komen, stuur dan even een bericht naar secretariaat@wordpress-802619-4310478.cloudwaysapps.com of maak een Linkedin connectie.

MKB Twente is enorm verheugd met dit nieuwe strategisch partnerschap en kijkt uit naar de eerstvolgende werkgeverslunch samen met Werkplein Twente, binnenkort meer hierover!