Anne te Koppele|di, 21 februari 2023|Algemeen

MKB Twente kent verschillende speerpunten, waaronder afstemming tussen onderwijs en de arbeidsmarkt. Tegen deze achtergrond heeft MKB Twente in het voorjaar van 2022 samen met het Twents Fonds voor Vakmanschap en het ROC van Twente een project geïnitieerd om een Entreeopleiding voor de bouwsector te realiseren. Deze opleiding begint nu vorm te krijgen in ‘Transitieplaza’, de plek waar (zij)instromers en omscholers enthousiast worden gemaakt voor de bouwsector. Op dit moment worden er 25 Twentse bouw-gerelateerde bedrijven gezocht die willen meedenken, samenwerken en bijdragen aan Transitieplaza, om hier een ‘state of the art’ showroom voor de sector van te maken. Ondernemers die tevens stage -en werkplekken kunnen bieden om nieuwe vakmensen te begeleiden. Om te werken aan het opleiden van nieuwe vakmensen!

De locatie ‘de Sumpel’, van het ROC Twente in Almelo, dient als ‘showroom’ voor belangstellenden. De 25 bedrijven die bijdragen met producten of financiën gerelateerd aan het verduurzamen van huizen en de energie, krijgen als eerste de gelegenheid om de instromers een werkplek bij hen aan te bieden. Ben jij een ondernemer in de bouwsector (of toeleverancier)? En zou jij aan Transitieplaza bij willen dragen met showroomproducten of op een andere wijze? Dan nodigen we je uit om contact op te nemen met Albert van Winden, voorzitter MKB Twente (secretariaat@wordpress-802619-4310478.cloudwaysapps.com / +316 41 60 61 69)