Anne te Koppele|do, 24 maart 2022|Algemeen

Binnenkort komt een subsidie regeling (voucher) voor digitalisering beschikbaar voor alle Overijsselse MKB-ondernemers! Noteer de aanvraagperiode direct in je agenda:  9 mei 2022 om 9.00 uur tot uiterlijk 13 mei 2022 17.00 uur.

Of je nu een bouwbedrijf hebt, in de maakindustrie zit, agrariër of winkelier bent of in de culturele sector actief bent. Ook voor zzp-ers, eenmanszaken, stichtingen, verenigingen en culturele en maatschappelijke instellingen en evenementen organisaties die tegen betaling diensten verlenen. Met deze voucher zet je als ondernemer stappen in de ontwikkeling van je eigen organisatie en draag je bij aan een innovatieve Overijsselse economie en aantrekkelijke leefomgeving.

De subsidie is voor ondernemingen in Overijssel die zich voorbereiden op de toekomst. De voucher is bedoeld om stappen te zetten op het gebied van digitalisering en digitale veiligheid.

De voucher geldt voor de volgende activiteiten:

Activiteit A –  het opgestelde digitaliseringsplan.
Activiteit B –  het uitvoeren van één of meer van de volgende digitaliseringsactiviteiten:

1. het digitaal koppelen van het aanbod, bedrijfsvoering en verkoop;
  2. het bouwen of ontwikkelen van een webshop die gekoppeld is aan de overige processen van de onderneming;
  3. het inrichten van de hardware en software om de digitale veiligheid van de onderneming te verbeteren;
  4. het automatiseren van productieprocessen en het volledig maken van productiesystemen;
  5. het optimaal beheren en gebruiken van data bij de onderneming;
  6. het digitaal archiveren en digitaal op orde brengen van bedrijfsinformatie;
  7. het ontwikkelen van een nieuwe app voor de aanvragende mkb-onderneming;
  8. het toepassen of verbeteren van Enterprise Resource Planning (ERP) of Manufacturing Execution System (MES) computerprogramma;
  9. het digitaliseren van de financiële administratie.

Let op: je kunt niet alleen subsidie vragen voor het opgestelde digitaliseringsplan.

Voor meer informatie over het aanvragen, beschikbare subsidiebedragen, voorwaarden en verdere informatie verwijzen we je graag naar de relevante pagina op de website van Provincie Overijssel: Subsidie MKB-voucher digitalisering – Provincie Overijssel