Nancy Trip|do, 23 september 2021|Algemeen

KroeseWevers ontcijfert: slimme subsidiekansen voor jou als MKB-ondernemer!

Ben jij MKB-ondernemer en wil je investeren in het opleiden of ontwikkelen van medewerkers? In 2021 is er in totaal een budget van € 48,7 miljoen beschikbaar in de vorm van de SLIM-regeling (Stimuleringsregeling leren en ontwikkelen in MKB-ondernemingen). Met deze subsidie kun je als ondernemer voordelig investeren in ontwikkelplannen en de scholingsbehoefte in kaart brengen binnen je bedrijf. Ook kun je het budget besteden aan loopbaanadviezen voor individuele werknemers.

Gunstig voor kleine ondernemers

De subsidieregeling is van 1 september tot en met 30 september 2021 opengesteld voor MKB-ondernemers. Vooral voor kleine ondernemers (minder dan 50 werknemers) is de regeling bijzonder gunstig. Als kleine ondernemer is 80% van de kosten subsidiabel, je hoeft dus maar 20% van de totale investering zelf te bekostigen.

Voor middelgrote ondernemingen

Voor middelgrote ondernemingen (minder dan 250 werknemers) is 60% van de kosten subsidiabel. Als jij als individuele onderneming subsidie aanvraagt kun je maximaal € 25.000 subsidie ontvangen. Voor samenwerkingsverbanden (met minimaal 2 MKB-bedrijven en bijvoorbeeld een opleidingsinstelling) kan de subsidie oplopen tot € 500.000.

Meer informatie over de SLIM-regeling?

Ben je benieuwd of en hoe je deze regeling kunt inzetten voor jouw bedrijf? De subsidieadviseurs van KroeseWevers vertellen er graag meer over en kunnen helpen met het opstellen en indienen van de subsidieaanvraag. Neem voor meer informatie contact op met Geert Witjes, subsidieadviseur van KroeseWevers, tel. +31 (0)541 217411