Anne te Koppele|do, 15 juni 2023|Algemeen

Google ademt Artificial Intelligence (AI). Dat hoeven we je denk ik niet te vertellen. Maar de komende tijd gaat Google verder. Met haar monopolie positie en waar elke zoektocht online begint kun je er als ondernemer niet omheen en zul je de ontwikkelingen ‘moeten’ omarmen. Tijdens hét event van Google voor bureaus ‘Google Marketing Live 2023’ hebben ze allemaal updates en ontwikkelingen gedeeld. Hier vind je enkele highlights uitgelegd door Dtch Digitals.

1. Campagnes maken in Google Ads middels conversational AI Chat
Met behulp van Google AI zal een nieuwe interface gebruikers helpen Google Ads campagnes rechtstreeks in de online editor op te zetten via een chat. Google AI genereert vervolgens het volgende voor die campagne:
● Zoekwoorden;
● Koppen;
● Beschrijvingen;
● Afbeeldingen; en
● Middelen.
Letterlijk, het ‘jij vraagt wij draaien’ effect.

2. Google Search Generative Experience (SGE) integreert zoek- en shoppingadvertenties
Google is bezig om de Chat AI te integreren in de zoekopdrachten, zodat ze betere resultaten kunnen bieden aan gebruikers. Ze zijn hiermee aan het experimenteren.
Hier gaat verandering in komen door ook de advertenties direct mee te nemen binnen de Google Search Generative Experience (SGE).

3. Google Product Studio creëert AI gebaseerde afbeeldingen
Deze nieuwe Google AI tool helpt bij het verbeteren van productafbeeldingen. Door deze optimalisaties door te voeren ben je als webshop ondernemer in staat om op een effectievere manier de resultaten te verbeteren.

Google Shopping is namelijk een vergelijkingsplatform, dus door onderscheidend te zijn op afbeeldingen vergroot je de kans dat jouw product aangeklikt wordt en uiteindelijk converteert.

Dit zijn ze nog lang niet allemaal, de ontwikkelingen die eraan komen. Ook binnen video, het merchant center en de meetbaarheid van campagnes worden zaken veranderd. Lees het gehele verslag inclusief alle 10 ontwikkelingen op de website van Dtch. Digitals.

Heb je vragen?

Contact opnemen