Anne te Koppele|do, 20 januari 2022|Algemeen

De Kamer van Koophandel bracht 19 januari een bericht naar buiten over corona regelingen, hieronder de inleiding, voor meer en uitgebreidere informatie kijk op de kvk website.

Het coronavirus: check je regelingen !

De coronacrisis heeft veel ondernemers hard geraakt. Het afgelopen jaar maakte de overheid daarom geld vrij voor bedrijven die veel omzet misliepen door coronamaatregelen.

Ondernemers die in Q4 2021 minimaal 20% omzetverlies verwachten kunnen opnieuw de TVL aanvragen. Ondernemers die in Q1 2022 minimaal 30% omzet verliezen kunnen ook van TVL gebruik maken. Ook de loonsubsidie NOW is terug, met een aangepast maximum omzetverlies van 90% in plaats van 80%. Check ook altijd je gemeente en provincie voor regionale coronasteun.

Je kan TVL Q4 2021 tot 28 januari 2022 (17:00 uur) aanvragen. Het kabinet verruimde een aantal regelingen op 21 december 2021. Het kabinet verruimde een aantal regelingen op 21 december 2021.

Als je te veel coronasteun hebt ontvangen kan het zijn dat je een deel moet terugbetalen. Financierings- en/of kredietregelingen en belastingmaatregelen zijn nog wel (deels) van kracht. Ook is ondersteuning mogelijk voor advies over ondernemen, omscholing of hulp bij schulden. Wil je daar meer over weten? Deze pagina helpt je verder.