Anne te Koppele|do, 13 juli 2023|Algemeen
Zorg dat je jouw marketing inzet meetbaar maakt
Sinds 1 juli jl. is Universal Analytics vervangen door het nieuwe Google Analytics 4, ook wel GA4 afgekort. Met GA4 voldoet Google beter aan de eisen en wensen van haar gebruikers. Het is flexibeler en eenvoudiger naar wens per gebruiker aan te passen. Daarnaast geeft GA4 ook meer inzicht in gebruikersdata over verschillende apparaten en platformen. De grootste verandering zit hem in de manier van meten.
De standaard rapporten zien er in GA4 behoorlijk anders uit dan we gewend zijn vanuit Universal Analytics. Uiteraard kun je deze rapporten in Google Analytics 4 instellen op basis van rapporten die je nu al hebt in Universal Analytics.
Bouw het landingspagina rapport
Deze data is essentieel voor het bepalen van je contentstrategie, pagina optimalisatie voor SEO en vaststellen welke pagina’s conversie optimalisatie behoeven.
GA4 biedt geen standaard landingspagina rapport. In de volgende stappen leg ik uit hoe je deze gewilde data ook daar permanent inzichtelijk maakt door eenmalig wat voorkeuren te wijzigen.
Meer Google Analytics 4 rapporten bouwen vind je op de website van Dtch. Digitals.