Anne te Koppele|do, 16 november 2023|Algemeen

MKB Twente organiseert verschillende projecten in samenwerking met partners.

Het buddytraject van MKB Twente is een traject waarbij jonge ondernemers gekoppeld worden aan ervaren ondernemers. Een nieuw project, het ‘Transitieplaza’, begint op 1 januari 2024.

Transitieplaza is een toegangsopleiding met als doel (zij)instromers en omscholers in drie tot zes maanden op te leiden in duurzame activiteiten, zoals het installeren van warmtepompen of het isoleren van woningen. De opleiding, ontwikkeld in samenwerking met het ROC van Twente, omvat twee dagen per week theorie en drie dagen per week praktijkervaring bij aangesloten bedrijven. Tijdens de opleiding behouden deelnemers hun uitkering en hebben ze na voltooiing een gegarandeerde baan in hun vakgebied.

Belangrijke partners in dit samenwerkingsverband zijn het Twents Fonds voor Vakmanschap, het actieplan Techniek, de nieuwe arbeidsmarktstructuur en de Twente Board strategie. Het project wordt breed ondersteund door deelname van bedrijven, onderwijsinstellingen en de overheid.

Deelnemen of meer informatie? Neem contact op met secretariaat@wordpress-802619-4310478.cloudwaysapps.com