Anne te Koppele|do, 3 maart 2022|Algemeen

De Russisch-Oekraïense oorlog heeft grote gevolgen, ook voor Nederlandse ondernemers. Veel ondernemers zitten met vragen over de gevolgen voor hun medewerkers in Oekraïne en omgeving. Ook zijn er vragen over de precieze uitwerking van de sancties op hun import en export uit en naar Rusland en Belarus. Ook zijn er vragen over beschikbaarheid van energie, grondstoffen en over cybersecurity. Hierbij een overzicht met informatie gericht op ondernemers.

Meldpunt knelpunten Russisch-Oekraïense oorlog geopend

Ondernemers die sinds de inval van het Russische leger in Oekraïne problemen ondervinden, kunnen met hun knelpunten terecht bij het meldpunt van VNO-NCW en MKB-Nederland. Dat kan door te mailen naar oekraine@vnoncw-mkb.nl

RVO heeft ondernemersloket sancties geopend

Op de website van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland vindt u het Ondernemersloket Sancties Rusland en Belarus. Het loket is telefonisch en via de chat bereikbaar op werkdagen van 9 tot 17 uur via 088 042 42 42 (kies optie 0 en daarna 3). Via de mail is het loket is 24/7 bereikbaar. Antwoord binnen drie werkdagen.

Voor antwoorden op veelgestelde vragen van ondernemers, raadpleeg de onze Q&A van MKB Nederland.