Bewezen SEO tactieken voor linkbuilding

Bewezen SEO tactieken voor linkbuilding

10-10-2017

Wat is linkbuilding?

Linkbuilding is een onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Met zoekmachine optimalisatie is het doel om een website zo hoog mogelijk te laten eindigen in de zoekresultaten van Google.

Zoekmachine optimalisatie kent 3 belangrijke onderdelen:
1. Technische SEO optimalisatie
Technische SEO optimalisatie omvat alle technische zaken binnen een website. Aan de start van elke SEO of linkbuilding campagne is het altijd verstandig om als eerste stap een technische SEO check te doen. De technische issues en de oplossingen hiervoor zijn erg bepalend voor de rest van de campagne.

We kunnen onderscheid maken in de volgende technische SEO voorwaarden:

Daarnaast is het verstandig te controleren op:

  • Permanente redirect naar de WWW variant van de website
  • Permanente redirect naar de HTTPS variant van de website
  • Correcte inrichting robots.txt
  • 404 fouten (gebroken links)
  • 302 redirects of redirect chains
  • Aanwezigheid canonical links

2. SEO content optimalisatie
SEO Content optimalisatie omvat de website structuur, de teksten, de media (afbeeldingen en video’s) en de interne links binnen een website. Belangrijk is hierbij dat de website structuur past bij de diensten/producten en bijhorende zoekwoorden waarop je wilt ‘ranken’ in Google. Hetzelfde geldt voor de teksten en media. De interne links zorgen ervoor dat Google de relatie snapt tussen de verschillende pagina’s.

We kunnen onderscheid maken in de volgende SEO content voorwaarden:

  • Een logische website structuur, waarbij de belangrijkste focus zoekwoorden opgenomen zijn in de hoofdnavigatie
  • Unieke content voor bijna elke pagina (controleer op duplicated content via Siteliner)
  • Geoptimaliseerde content voor de focus landingspagina’s
  • Correct gebruik van H1, H2 en H3 kopteksten
  • Unieke meta titels en meta descriptions
  • Correct gebruik van alt tags
  • Correct gebruik van interne links

3. Linkbuilding
Linkbuilding omvat alle links die naar de website verwijzen. Hierbij zijn het aantal links, de kwaliteit (autoriteit) van de links en de relevantie (onderwerp) van de links vooral van belang. Hoe meer links van hoge kwaliteit en met hoge relevantie, des te hoger de website zal ranken in Google. Linkbuilding is een doorslaggevende factor in zoekmachine optimalisatie. Linkbuilding bepaalt voor circa 50% de positie in Google.

Linkbuilding is een vak apart. Zie het als wiskunde voor gevorderden. Overweeg daarom een linkbuilding expert in te schakelen voor jouw linkbuilding voor optimaal resultaat en voorkom hiermee een penalty.

Vraag hier een gratis linkbuilding analyse aan

Wil je liever zelf aan de slag gaan, probeer je dan in eerste instantie te focussen op jouw (unieke) aanbod en kansen die er liggen op gebied van content. Content is king. Zodra je kwalitatieve content biedt, komen de links met veel meer gemak jouw kant op.

Meer informatie over de 27 bewezen tactieken van Creative ICT, lees je hier.